maandag 2 juli 2012

Looking back!


Terug kijkend op het afgelopen jaar besef ik dat ik toch behoorlijk veel heb geleerd en gedaan.

Health
 De eerste sector van het jaar waarin ik volledig blanco begon en om eerlijk te zijn, eigenlijk ook geen idee had wat ik nou in aan het doen was.
 Aan de ene kant begon ik met veel zin, want het was nieuw, maar aan de andere kant, health is niet helemaal mijn ding. Nu een jaar later besef ik dat het toch niet zo erg was, maar dat wat me op dat moment het meeste stoorde juist het onwetende was, het gevoel dat ik niet wist wat ik aan het doen was.  Nu weet ik dat wel en liggen er op sommige vlakken uit deze sector toch mijn interesse.

Leisure
 Het leisure blok was leuk, we zijn met veel leuke ideeen gestart. Helaas liep het groepswerk niet heel fantastisch waardoor het iets minder positief eindigde dan dat we begonnen. Echter veranderd dat niks aan de stof van het blok.

Appearance
Ja!! Het blok waar ik hoge verwachtingen van had en ook zijn uitgekomen! I just love it! Duidelijk mijn favoriet! De theorie lessen over de mode geschiedenis waren zo interessant en ik wist al wel wat meer uit deze sector, maar na deze lessen wil ik alleen nog maar meer leren. Ik weet nu al helemaal zeker dat ik verder wil in deze sector.
Ons event was ook geslaagd en wij wonnen de publieksprijs met het event!  

Living
Om eerlijk te zijn viel dit blok me een beetje tegen, ik had van te voren verwacht dat dit blok me net als appearance super zou bevallen, alleen bleek dit niet helemaal het geval te zijn. Het is gewoon niet zo mijn ding, ik vind het leuk om ruimtes in te richten. Maar de rest eromheen interesseerde me verrassend weinig. En zo ben ik eruit dat dit toch niet mijn ding is. Echter viel niet alleen dat me tegen maar ook de druk tijdens het blok, samen met het normale beroepsproduct en een kennistoets moest er ook nog van alles voor de domein dialoog dag (DDD) geregeld worden. Hectisch maar al met al is het allemaal gelukt en was de DDD een groot succes!

Food
Food daarin tegen, vond ik weer wel heel erg interessant! En naar mijn mening hebben we dit blok ook het leukste gastcollege gehad. Jord Althuis van FoodInspirations was echt heel tof! Ook al ging het super snel, maar de meest gave foto’s kwamen langs en de meest toffe trends. Echt super leuk! Misschien komt het ook wel omdat ik zelf altijd in de horeca heb gewerkt/werk. Maar het is een erg gaaf blok en ik overweeg dit als ok als een mogelijk 2e sector om me in te verdiepen. 

Human Movement
Ook een tof blok, alleen al omdat we mochten sporten! Zelf ben ik jaren lang een actieve sporter geweest en ik vind het nogsteeds erg leuk en na deze lessen besef ik ook weer hoe belangrijk het is. Op dit moment sport ik zelf erg weinig, maar ik vind dat ik er toch weer eens tijd voor moet gaan maken, want het is ook echt belangrijk! Dit blok was wel een beetje zenuwslopend. We lopen tegen het einde van het jaar aan en de stress begint toe te nemen. Het assessment komt eraan en de laatste loodjes zijn daar.

Het was een druk en chaotisch jaar, ik heb zo veel nieuwe belevingen en nieuwe vaardigheden opgedaan. Ik heb ook echt zin in volgend jaar, maar eerst nog dat assessment halen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten