dinsdag 19 juni 2012

Interview Ford!



4.                             Ford

Gegevens geïnterviewde:

Naam:                               Walther Janssens
Bedrijf:                              Tigchelaargroep

1.           Waar staat Ford als merk  eigenlijk voor?

 Veilig, betrouwbaar, duurzaam, betaalbaar


2.           Wat maakt het werk hier ‘leuk’ om te doen?

Bij een volumeproduct werk je altijd met bepaalde werkdruk. Bij zo’n druk streef je naar een goede prestatie en dat ‘loont’ zich in goede resultaten. Dat maakt het erg leuk.
              
3.           Ford Nederland heeft interesse in studenten van ILS. Waarom zou dat kunnen zijn?

De nieuwe generatie houdt van veel meer van ’fun’, moet geestig vernieuwend zijn om leuk te houden. Vroeger was de auto meer voor vervoer dan nu. Mensen gaan nu meer geselecteerd op zoek, ook naar de bijgevoegde functies. Onderscheidend zijn in deze markt is dus van belang.


4.           Ford staat natuurlijk bekend om de productie van auto’s. Vanwaar eigenlijk de slogan ‘feel the difference’?

Het verschil zit ‘m vooral in weggedrag van Ford. Heel strak. Doet eigenlijk precies wat je vraagt.
Het onderstel van Ford toonaangevend en een voorbeeld voor andere merken. Daarnaast beschikt het ook over de functie automatisch parkeren, ook dat kan voordelig werken.


5.           Houdt Ford zich überhaupt  bezig met ‘trends’ tijdens het produceren van auto’s?
Duurzaamheid, gemak, etc.

Duurzaamheid & social media

6.           Is hier een specifieke reden voor?

Voor het milieu zijn er motoren op biobrandstoffen. De Focus o.a. is grote auto met lage CO² uitstoot. Zakelijk wordt het dan lage bijtelling. Voor de particulier heb je de Focus dieseluitvoering waarbij je géén BPM hebt.(Belasting op een auto) Klant betaalt minder bij aanschaf!


7.           Niet alleen duurzaamheid, ook het ‘plezier’, in dit geval rijden, telt mee. Is het een ideaal van Ford om zich bezig te houden met het plezier van autorijden?

Ja, Ford heft altijd speciale aanbiedingen. Ford maakt betaalbare, snelle auto’s als de RS en ST uitvoeringen met rijgedrag waar mensen veel plezier aan kunnen ontlenen. Zo wordt het voor meerdere mensen mogelijk om te rijden met snelheid (vanwege de betaalbaarheid, en dus niet alleen voor de rijkeren!) en sportieve uitvoeringen.

8.           Is er een specifieke doelgroep waar Ford zich op richt of voor ieder wat wils?

Voor ieder wat wils. Ford heeft een brede klantenkring en is de grootste zelfstandige automobielfabriek, dus hij is erg geliefd vanwege zijn prijs/kwaliteitverhouding.

9.           Wil Ford in de toekomst nog iets bijzonders gaan doen? Kan van alles zijn?

In de nabije toekomst komt de B-Max zonder zijstijlen. Een innovatieve auto waarbij de deur zover naar achter schuift dat je één open ruimte hebt. Een zeer innovatieve auto en de eerste op dat gebied.

10.         Laatste vraag. Houdt Ford zich ook bezig met social media? Waarom wel of niet?

Ja, om in te spelen op de wensen en gedachten van de klanten van nu en om nog meer mensen te bereiken omdat bijna iedereen tegenwoordig van social media gebruik maakt.

1 opmerking: