2. EkoPlaza
Gegevens
geïnterviewde:
Naam: Alfred
de Freze
Bedrijf: EkoPlaza
Bedrijf: EkoPlaza
11.
Wat is EkoPlaza?
EkoPlaza is een biologische supermarkt waar
dus echt alleen puur biologische producten worden verkocht.
22.
Wat is het doel EkoPlaza?
Het doel is om men bewust te maken van
biologische producten. Er zijn ook wat elementen waar EkoPlaza veel waarde aan het hecht en
waarop de producten ook gebaseerd op zijn.
Dit zijn:
Betaalbaar biologisch > Iedereen moet biologische producten kunnen kopen!
Bewust lekker eten > gezonde keuze voor mens en natuur. Door de tijd & kracht
krijgt de natuur de kans om de producten nog smaakvoller te maken.
Persoonlijk & dichtbij > EkoPlaza kent de leveranciers persoonlijk, eerlijkheid voorop!
Verrassend & gevarieerd > de leveranciers houden de natuurgezond door gevarieerd
bodemgebruik en het kweken van bijzondere producten. Het
assortiment van EkoPlaza is daarmee ook verrassend &
gevarieerd.
Samenwerking > de kracht van de kringloop maximaal benutten. EkoPlaza
werkt alleen samen met leveranciers, telers en boeren die ambitie hebben
mooie en eerlijke producten te maken.
Dit zijn:
Betaalbaar biologisch > Iedereen moet biologische producten kunnen kopen!
Bewust lekker eten > gezonde keuze voor mens en natuur. Door de tijd & kracht
krijgt de natuur de kans om de producten nog smaakvoller te maken.
Persoonlijk & dichtbij > EkoPlaza kent de leveranciers persoonlijk, eerlijkheid voorop!
Verrassend & gevarieerd > de leveranciers houden de natuurgezond door gevarieerd
bodemgebruik en het kweken van bijzondere producten. Het
assortiment van EkoPlaza is daarmee ook verrassend &
gevarieerd.
Samenwerking > de kracht van de kringloop maximaal benutten. EkoPlaza
werkt alleen samen met leveranciers, telers en boeren die ambitie hebben
mooie en eerlijke producten te maken.
33.
Wat is er zo speciaal aan biologische producten?
Biologische producten houden zijn ten eerste
gezond, maar houden zich naast de gezondheid ook bezig met het welzijn van de
natuur. De bodem wordt niet overbelast met overproductie en er worden geen bestrijdingsmiddelen
gebruikt. Alles wat geproduceerd wordt is eerlijk en puur.
Op langere termijn behoudt de grond zijn voedingsstoffen meer dan bij de massaproductie.
Op langere termijn behoudt de grond zijn voedingsstoffen meer dan bij de massaproductie.
44.
Is er een bepaalde doelgroep gekoppeld aan EkoPlaza? Waarom
wel/niet?
EkoPlaza heet iedereen welkom. Hoe meer
klanten overstappen op biologische producten, hoe beter voor mens en milieu.
Toch heeft de term ‘biologisch’ van oudsher een ‘geitenwollensok-imago’
gekregen wat jammer genoeg veel ‘Albert Heijn klanten (de massa) weerhoudt om biologische
producten te kopen. Plus, men denkt vaak dat het ook extra duur is. Dat houdt
ze tegen.
55.
Hoe kan een bepaald beeld van een bepaald type winkel
versterkt worden?
Allereerst door de media. Ze ‘verergeren’ of
‘verdikken’ vaak het beeld van een bepaald type waardoor sommige termen als
‘geitenwollensok’ en ‘biologisch’ aan elkaar gekoppeld worden. Er hoeft maar
één ‘bepaald type’ iets zoals een biologisch product te kopen en men kan het
nauwelijks los van elkaar zien. Zo kan een product ongewild en onterecht een
bijv. wat stoffige naam krijgen.
66.
Wat zou een gewenste uitstraling kunnen zijn EkoPlaza?
Een frisse, moderne uitstraling zodat het
voor meerdere aantrekkelijk wordt, maar waarbij wel de waarden van EkoPlaza
duidelijk naar voren komen en het doel ‘biologisch’ niet vergeten mag worden,
want dat moet absoluut vooraan blijven staan.
77.
Is EkoPlaza, misschien onbewust, bezig met een bepaalde
trend?
Milieu & duurzaamheid spelen een
belangrijke rol in dit verhaal. Alle producten zijn biologisch en dus duurzaam
geproduceerd waarbij de grond goede herstelkansen krijgt en de producten ook de
smaak mee kan geven die ze verdienen. Eerlijkheid & puurheid staan hoog in
het vaandel. Dat is iets wat je voornamelijk met duurzaamheid kunt bereiken.
88.
‘Persoonlijk & dichtbij’, is dat ook gericht naar de
klant?
EkoPlaza vindt het belangrijk om een
persoonlijke band te creëren met haar klanten. Laten zien wat de klant allemaal
gegeven kan worden waarin ook een soort ‘dankbetuiging’ naar de klant in zit
die zodoende milieubewust aan het consumeren is.
99.
Is EkoPlaza überhaupt geïnteresseerd in andere trends naast
duurzaamheid?
Verfrissende ideeën zijn altijd welkom. Het
kan deuren openen waar in eerste instantie niet aan gedacht is en hopelijk ook
nieuwe klanten kan trekken die zodoende ook milieu bewust worden.
10.
Houdt EkoPlaza zich ook bezig met het fenomeen ‘social
media’?
EkoPlaza houdt zich inderdaad bezig met
social media. Het bedrijf is te volgen via Facebook, Twitter en de laatste
nieuwtjes via RSS.
balenciaga shoes
BeantwoordenVerwijderensupreme new york
yeezy
jordan 1
yeezy boost 380
golden goose outlet
paul george
supreme shirt
yeezy shoes
off white shoes
check that gucci replica try here Fendi Dolabuy you can try this out YSL Dolabuy
BeantwoordenVerwijderen