4. Ford
Gegevens geïnterviewde:
Naam: Walther
Janssens
Bedrijf: Tigchelaargroep
Bedrijf: Tigchelaargroep
1.
Waar staat Ford als merk eigenlijk voor?
Veilig, betrouwbaar, duurzaam, betaalbaar
Veilig, betrouwbaar, duurzaam, betaalbaar
2.
Wat maakt het werk hier ‘leuk’
om te doen?
Bij een volumeproduct werk je altijd met bepaalde
werkdruk. Bij zo’n druk streef je naar een goede prestatie en dat ‘loont’ zich
in goede resultaten. Dat maakt het erg leuk.
3.
Ford Nederland heeft interesse
in studenten van ILS. Waarom zou dat kunnen zijn?
De nieuwe generatie houdt van veel meer van ’fun’,
moet geestig vernieuwend zijn om leuk te houden. Vroeger was de auto meer voor
vervoer dan nu. Mensen gaan nu meer geselecteerd op zoek, ook naar de
bijgevoegde functies. Onderscheidend zijn in deze markt is dus van belang.
4.
Ford staat natuurlijk bekend om
de productie van auto’s. Vanwaar eigenlijk de slogan ‘feel the difference’?
Het verschil zit ‘m vooral in weggedrag van Ford. Heel
strak. Doet eigenlijk precies wat je vraagt.
Het onderstel van Ford toonaangevend en een voorbeeld voor andere merken. Daarnaast beschikt het ook over de functie automatisch parkeren, ook dat kan voordelig werken.
Het onderstel van Ford toonaangevend en een voorbeeld voor andere merken. Daarnaast beschikt het ook over de functie automatisch parkeren, ook dat kan voordelig werken.
5.
Houdt Ford zich überhaupt bezig met ‘trends’ tijdens het produceren van
auto’s?
Duurzaamheid, gemak, etc.
Duurzaamheid, gemak, etc.
Duurzaamheid & social media
6.
Is hier een specifieke reden
voor?
Voor het milieu zijn er motoren op biobrandstoffen. De
Focus o.a. is grote auto met lage CO² uitstoot. Zakelijk wordt het dan lage
bijtelling. Voor de particulier heb je de Focus dieseluitvoering waarbij je géén
BPM hebt.(Belasting op een auto) Klant betaalt minder bij aanschaf!
7.
Niet alleen duurzaamheid, ook
het ‘plezier’, in dit geval rijden, telt mee. Is het een ideaal van Ford om
zich bezig te houden met het plezier van autorijden?
Ja, Ford heft altijd speciale aanbiedingen. Ford maakt
betaalbare, snelle auto’s als de RS en ST uitvoeringen met rijgedrag waar
mensen veel plezier aan kunnen ontlenen. Zo wordt het voor meerdere mensen
mogelijk om te rijden met snelheid (vanwege de betaalbaarheid, en dus niet
alleen voor de rijkeren!) en sportieve uitvoeringen.
8.
Is er een specifieke doelgroep
waar Ford zich op richt of voor ieder wat wils?
Voor ieder wat wils. Ford heeft een brede klantenkring
en is de grootste zelfstandige automobielfabriek, dus hij is erg geliefd
vanwege zijn prijs/kwaliteitverhouding.
9. Wil Ford in de toekomst nog iets
bijzonders gaan doen? Kan van alles zijn?
In de nabije toekomst komt de B-Max zonder zijstijlen.
Een innovatieve auto waarbij de deur zover naar achter schuift dat je één open
ruimte hebt. Een zeer innovatieve auto en de eerste op dat gebied.
10. Laatste vraag. Houdt Ford zich ook
bezig met social media? Waarom wel of niet?
Ja, om in te spelen op de wensen en gedachten van de
klanten van nu en om nog meer mensen te bereiken omdat bijna iedereen
tegenwoordig van social media gebruik maakt.
balenciaga shoes
BeantwoordenVerwijderensupreme new york
yeezy
jordan 1
yeezy boost 380
golden goose outlet
paul george
supreme shirt
yeezy shoes
off white shoes